Bosklassen

2019-2020

Bosklassen Durbuy woensdag 27-11

Het was vandaag weer een toffe dag!

Deze ochtend ging de ene groep op avonturenwandeling. Eerst moesten we enkele hangbruggen over en dan kwamen we in het bos terecht waar veel everzwijnen wonen. We stapten in stilte door het bos om de everzwijnen niet te storen, maar op een bepaald moment hebben we toch moeten lopen omdat we in de verte een everzwijnmama met haar kleintjes zagen. We verlieten het bos via een death ride.

De andere groep maakte een wandeling in en rond Durbuy.

Bosklassen Durbuy donderdag 28-11-2019

Vandaag waren de weergoden ons niet gunstig gezind, het heeft veel geregend.

Maar niettemin waren de activiteiten meer dan geslaagd.

In de voormiddag ging de eerste groep naar het klimbos. Daar is een hoogteparcours in verschillende niveaus.

De tweede groep trok het bos in met een natuurgids. Ze leerden een shelter bouwen en vuur maken. Als afsluiter roosterden we marshmellows.

Vanmiddag aten we lekkere soep en puree met fishsticks en spinazie.

Deze namiddag wisselden de groepen van activiteit.

Bosklassen Durbuy dinsdag 26 november 2019

Vandaag weer een heerlijke dag in Durbuy. Het was bewolkt maar droog en helemaal niet koud.

We splitsten ons op in 2 groepen. De ene groep ging in de voormiddag klimmen en rappellen. De andere groep had een fotozoektocht in Durbuy en die mochten daarna ook even winkelen.

Vanmiddag kregen we soep, gevolgd door gehaktballetjes met appelmoes en aardappelen en als dessert was er een koekje.

In de namiddag wisselden de groepen van activiteit.

's Avonds aten we spaghetti en maakten we ons klaar voor de speleologie.

Bosklassen Durbuy maandag 25-11-2019

Onze eerste dag bosklassen in Durbuy!

Rond 11u30 zijn we toegekomen aan LPM onder een stralende zon. De koffers werden uit de bussen gehaald en de kamers verdeeld. Iedereen had een half uur om zich te installeren.

Om 12u30 aten we kip met curry en rijst, gevolgd door een vanillepudding. Dat was alvast een goede start!

Om 14u15 vertrokken we naar het centrum van Durbuy voor een spannende geschiedeniswandeling vol toneelstukjes.

2018-2019

Bosklassen Kemmel donderdag 21 maart 2019

Donderdag, laatste volledige dag van onze bosklassen.

Ook nu weer stonden we om 7u15 op en was er ontbijt om 8u00. We kregen lekkere chocoladekoeken om te eten.

Om 9u00 vertrokken we met de bus richting Diksmuide. We werden in 3 groepen opgesplitst en er stonden verschillende activiteiten op het programma : bezoek aan de IJzertoren met een gids, rijden met gocarts langs het jaagpad aan de IJzer en vlotten sjorren. Als afsluiter werden de vlotten getest. Dolle pret!

Bosklassen woensdag 20 maart 2019

Vandaag was weer een reuze gezellige dag! Het weer was ons alweer goed gezind : geen wind, een zonnetje en relatief warm. We kunnen zeker niet klagen.

Ook nu weer startte de dag met een ontbijt om 8u00. Vandaag kregen we naast boterhammen, ook sandwiches om te eten.

Daarna werden er weer 4 groepen gemaakt en gingen we levende stratego spelen, organiseerden we een pleinspel in De Lork, gingen we op fotozoektocht en speelden we boerengolf in Dranouter.

Alle groepen waren enthousiast en genoten van de activiteiten.

Bosklassen Kemmel dinsdag 19 maart 2019

Vandaag, dinsdag, werden de kinderen om 7u15 gewekt. In bepaalde kamers was het op dat moment al volle ambiance, in andere kamers was het nog muisstil en zat iedereen nog in dromenland.

Om 8u00 was het tijd voor ontbijt : boterhammen met choco, confituur, speculaaspasta, cornflakes, chocomelk ...

Daarna maakten we ons lunchpakket klaar voor 's middags.

Om 9u15 startten de activiteiten voor vandaag : speleobox, teambuilding opdrachten, boogschieten, hoogteparcours en het hoogtepunt van de dag "laser battle"!

Bosklassen Kemmel maandag 18 maart 2019

Vandaag de eerste dag bosklassen in De Lork.

Rond 10u45 waren we al ter plaatse. Dan hebben we de kamers verdeeld. Om 12u15 was het tijd voor het eerste middagmaal. We aten wortelsoep - rijst met kip curry, worteltjes en ananas - vanillepudding.

Deze namiddag werd de groep in 4 verdeeld. De eerste groep speelde stratego in het bos. De tweede groep ging op fotozoektocht. Groep 3 speelde een spel op het domein van De Lork en de laatste groep nam deel aan een Keltische Queeste.

Om 17u00 was iedereen klaar met zijn opdracht en was het tijd om te douchen.