K2

2018-2019

Dikkertje Dap/ wilde dieren

Tijdens de film van Dikkertje Dap, die we mochten bewonderen in kader van FFO, kwamen zeer veel wilde dieren aan bod zoals een tapir, giraf, leeuwen, gazelles,...Daardoor werkten we dit thema in de klas uit. We benoemden soorten huiden: gestreept, gevlekt, leerhuid,..., we ontdekten de leefwereld van dieren, uiterlijke kenmerken,... We oefenden onze fijne motoriek en scheurden vlekken voor de giraf en knipten olifanten uit. Marcell werd 4 jaar, proficiat!

Geniet van de sfeerbeelden.

2017-2018

Piraten

Als aansluiting op de deelname aan de SVS sportactiviteit 'een brief van Pablo piraat', werken we in de klas verder het thema piraten uit.

Wilde dieren/strepen, stippen en vlekken

We ontdekken dat heel veel dieren een verschillend patroon hebben. We zoeken die strepen, stippen en vlekken op kledij, voorwerpen, ... We cre[eren zelf nieuwe patronen door gebruik te maken van verschillende technieken. We doen een voorbereidende schrijfoefening, tellen en vergelijken stippen, we benoemen schuin en recht.
We ontdekken andere dierenhuidtypes zoals leerhuid, we sorteren dieren volgens verschillende criteria, ...

Het waren druk gevilde weken.

Spelletjesweek

Na al die drukke weken, lassen we in de klas eens een rustigere, themaloze week in nl. een spelletjesweek. Alles staat in teken van sociale vaardigheden zoals samen spelen, keuzes maken, overleggen, winnen of verliezen, beurt afwachten,...

Tok, tok in het kippenhok/de paashaas heeft een mandje/Techniekles: eitjes bereiden

We werken rond het nieuwe leven in het kippenhok, leren het verschil tussen hen en haan, ontdekken de ontwikkeling van een kuiken, proeven de soorten bereidingswijzen van de eitjes (spiegelei, omelet, zachtgekookt ei of hardgekookt ei),...

De tweede week werken we ons paasmandje af en wachten op de komst van de paashaas.

Pagina's

Abonneren op K2