K1

2020-2021

Mv Muziek : instrumenten in het bos. klankduur + Musiceren: klankeigenschappen

uitleg:

  1. Waarnemen : luisteren naar de verschillende instrumenten.
  2. Verwerken : elke groep instrumenten krijgt een kleur. Elk om de beurt mag het kleur van instrumenten spelen. 
  3. vormgeving : We spelen een muziekverhaal waarbij elk muziekgroep 1 of meerder keren aan de beurt komt. 
  4. Reflecteren : lezen wij ons kleur juist af? 

Doel:
Samen een klankspel maken rekening houden met de verschillende duren van de instrumenten. 

Mv : beeld zeepbellen.

Thema ' Jules in het verkeer.' Ook vliegtuigen zijn verkeer. Wat zweeft / vliegt  er nog in de lucht.
Zeepbellen :-) .

We gingen zeepbellen op verschillende manieren maken en deze ook observeren. *Bellenblazers: Hoe groot kunnen we onze zeepbel maken, welke vorm heeft hij. Lukt het ook een zeepbel met andere vormen te maken. *Water blazen met een rietje in een glas : krijgen we dezelfde ronde bellen als met de bellenblazer? Maakt het een verschil als we hard of zacht blazen? *Met onze handen pletsen in een bad met water en zeep : Maken we hier bellen mee of enkel schuim?

Mv : beeld een verkeersbord.

1. waarnemen
We namen de verkeersborden waar.

We bekeken welke kleuren en welke vormen ze hadden.

Zijn ze recht, rond, hebben ze hoeken, welke kleuren hebben ze? Welke symbolen staan er op, …                                       

2. Verwerken.

We hebben enkele verkeersborden in de klas. We bekeken er de vorm en de lijnen.

We staan stil bij de vorm ( rond, hoekig, …) , 

Bij de lijnen.  Zijn deze recht, gebogen ( hoekig, strak, …)

We bekijken de kleuren. ( rood, blauw, …)

3. Vormgeving.

 

Pagina's

Abonneren op K1