Blog van Virginie

Stip It!

Iben maakte voor de heel klas heerlijke cupcakes in thema van Stip It. Op deze manier laat hij weten dat hij pesten NIET oke vindt. 
De cupcakes waren heeeeeeeeeeeeerlijk.

Daarna gaven we met de hele klas complimenten aan elkaar, wat een leuk moment was dat!
 

Media: Valentijn: op huwelijksreis

De leerlingen maakten in groepjes vakantiekiekjes van verliefde vingermensjes op huwelijksreis.
De verliefde vingermensen moesten scherp op de foto staan, achtergrond mocht wazig zijn.

Enkele groepjes bewerkten de foto's nog een beetje.
Marie en Balsam maakten nog een Valentijn Stop Motion... <3

Er werd goed gewerkt!

 

MV: muziek: ritmische patronen

We beluisterden de muziek uit de tijd van de Romeinen en muziek uit de barokperiode. Er werden leerlingen vrolijk van deze muziek, anderen werden er zenuwachtig van. 

Daarna ervaarden de leerlingen verschil in dynamiek, intensiteit bij muziekactiviteiten.
Ze konden ook zelf aan de slag gaan en maakten in kleine groepjes een eigen ritmisch patroon.

 

 

 

MV: muziek: musiceren

Vandaag ontdekten de leerlingen hoe je ritmische en melodische instrumenten moet bespelen.
Ze ervaarden het ritme van een beat, speelden in groep samen, rekening houdend met afspraken en regels.
De leerlingen speelden zelfs ritmepatronen en kwamen tot leuke muziek. 

Techniek: escaperoom: windturbines

Vorige week gingen we met het zesde leerjaar naar Duin en Zee.
Daar werden we in een escaperoom gezet. 
Meneer Tuur Bine was zijn ontwerp van de allernieuwste en ultra modernste windmolens verloren geraakt. 
We moesten de aanwijzingen volgen in het bureau van Tuur Bine, puzzels en raadsels oplossen, codes kraken en alle onderdelen van het ontwerp terug vinden.

 

 

Beeld: experimenteren om met een lichaamsdeel te tekenen

We maakten kennis met de kunstenaar Antony Breslin. 
Hij gebruikt veel verschillende lijnen in zijn kunstwerken (boogjes, zigzaglijnen, stippen, hoekig,...) en werkt vooral rond het thema fantasie. 

De leerlingen kregen enkele opdrachten:

- Teken een mannetje met je niet-schrijfhand.

- Teken een mannetje met je tenen.

- Teken een vliegend diertje met je ogen dicht.

- ....

Daarna voegden ze enkele elementen toe op de tekening.

Nadien werden de kunstwerken geschilderd. 

 

Pagina's

Abonneren op RSS - Blog van Virginie