L5

2019-2020

Kerstontbijt

Als afsluiter van het kalenderjaar hielden we een kerstontbijt in de klas.
Iedereen bracht iets mee: stokbrood, cornflakes, donuts, chocolademelk,...
We deelden dit alles met elkaar. Het was erg gezellig!
Na het ontbijt brachten we reeds een bezoekje aan de boekenbeurs 'Pardoes', in de refter.
We konden al eens rondneuzen en eventueel een boekje kopen. 

Beeld: Land art

De leerlingen van het vijfde leerjaar vertrokken onwetend naar het Vicognepark aan de bibliotheek.
'We gingen aan kunst doen...' Ja ok, maar hoe?

We bekeken enkele foto's van bekende kunstenaars zoals Andy Goldsworthy of de installatie van CWXRM (Palingbeek) gemaakt door Koen Vanmechelen. Zij maakten kunst in de natuur. Dat wouden wij natuurlijk ook doen! Zo zou de natuur er nog mooier gaan uitzien.
De kunstenaars speelden met de kleuren, vormen,...

Schaaklessen

Lize en Ben uit het vijfde leerjaar namen het initiatief om op school schaaklessen te organiseren.

Tijdens het voorbereidend werk maakten ze flyers en ging het duo in klassen langs om reclame te maken. Er was erg veel interesse van de verschillende leerjaren! 

Ondertussen gaven Ben en Lize hun eerste schaakles. Dit gebeurt telkens in de middagspeeltijd op dinsdag en vrijdag. Hier proberen ze de basis van schaken aan te leren en/of tornooitjes te organiseren voor wie reeds kan schaken. 

Heldentoer: Beweging - Techniek

De Rode Neuzenactie staat weer volop in de schijnwerpers!

In het kader hiervan kwam de jeugdwerking Habbekrats op donderdag 07 november naar onze school met hun Heldentoer.

Habbekrats hun leuze is ‘de jeugd is goed bezig’. Zij zien elk kind als een HELD. Er kwamen die dag dan ook verschillende helden naar onze school: een wetenschapper, een entertainer, een streetartist, een avonturier en de joker.

Het werd een voormiddag vol uitdagingen, animatie en leerrijke momenten.

Techniek: kompas gebruiken

In ons nieuwe W.O.thema leren we werken met de atlas, bekijken we de kaart van België en Bredene, maken we een plattegrond van de klas maar leren we ook ons oriënteren a.d.h.v. een kompas.
We bekeken eerst eens de theorie van het gebruiken van een kompas. Hoe werkt het? Dan hebben we dit uitgetest in de praktijk.
We gaven elkaar instructies en probeerden elkaar naar bepaalde plaatsen te leiden aan de hand van het kompas.
Belangrijk voor bosklassen want zo zijn we klaargestoomd voor de kompassenloop!

 

Musical 40-45

Vol spanning keken we uit naar de Musical 40-45, wat een onvergetelijke ervaring zou worden.
In de klas waren we reeds een paar weken bezig met het voorbereiden. Aan wat mochten we ons verwachten? Hoe zat WOII ongeveer in elkaar? Wat was de grote verhaallijn? 
Donderdag 3 oktober was het zo ver en vertrokken we met de bus richting Puurs.
Om 14u begon de musical. Het spektakel duurde 2 uren. Die uren zijn voorbijgevlogen! Wat een show.... De tribunes bewogen mee met de musical. Het was soms ook wel héél heftig. Maar oh zo mooi gebracht.

Pagina's

Abonneren op L5