L3

2021-2022

Zwemles

We naderen het einde van het schooljaar.

Een van de laatste zwemlessen stond op het programma.

De betere zwemmers moesten een uithoudingsproef doen (brevet) : 15/20 minuten ononderbroken zwemmen.

Het record was 600m!

MV / Beeld : Joan Miro

Leerlingen leerden de kunstenaar kennen adhv enkele schilderijen.
Wat viel hen op in de schilderijen:

- niet meteen herkenbaar wat het is
- vaak blauw, geel, groen, rood
- zwarte lijnen
- sterren en manen
- dingen uit de natuur

Miro schilderde vaak vanuit zijn dromen. Zijn schilderijen zijn abstract.
Dit was de opdracht : maak een schilderij van een droom (nachtmerrie) volgens de kenmerken van Miro.

Tafelkampioenen

We zijn op het punt gekomen dat de tafels zéér belangrijk worden.

Daarom worden deze af en toe eens getest en kunnen de leerlingen een tafeldiploma krijgen.

Criteria : zo veel mogelijk tafels oplossen met ene minimum aan fouten.

Techniek maken: vliegtuig bouwen

Principe van deze les: bouw een vliegtuig dat zo ver mogelijk vliegt.
Vliegtuig mag uit verschillende materialen uit verschillende groottes gevouwen worden.
Op internet staan enkele stappenplannen om een goed vliegtuig te vouwen.

In de klas zagen de lln dat de vorm van de vleugel belangrijk kan zijn.

Vliegtuigjes werden tenslotte uitgetest op de speelplaats.
Het verste vliegtuigje vloog ongeveer 12 meter ver!

KIVA : Expeditie Geluk

Deze week stond in het teken van geluk.
We startten de week met het trekken van een naam (klasgenoot).
Dit kindje moest dan een ganse week (op allerhande manieren) verwend worden.
Jammer genoeg hield niet iedereen zich ana de afspraak, waardoor niet elk kindje werd verwend. 
Wat ik zéér hard betreur als meester.

Op vrijdag deden we met de klas mee aan "expeditie geluk" (Ketnet).
In een virtuele wereld moesten we met onze avatar rondstappen en telkens een opdracht tot een goed einde brengen.
Dit waren onze 4 opdrachten:

Pagina's

Abonneren op L3