Project K en minigolf
Het schooljaar werd afgesloten met 2 zéér leuke activiteiten.
- maandag Project K : wandeltocht + spelen op de springkastelen + dansen
- dinsdag minigolf
Het weer zat nu alvast wel mee, de leerlingen amuseerden zich.
Het schooljaar werd afgesloten met 2 zéér leuke activiteiten.
- maandag Project K : wandeltocht + spelen op de springkastelen + dansen
- dinsdag minigolf
Het weer zat nu alvast wel mee, de leerlingen amuseerden zich.
Onze uitgesteld uitstap (1 april) kon nu toch eindelijk doorgaan.
Leerlingen leerden enkele planten en dieren kennen die in de duinen groeien / leven.
Maar vooral werden leuke spelletjes gespeeld.
Weer was (net als op 1 april) weer een spelbreker.
Het schooljaar zit erop, we mochten nog een laatste keer in het water plonzen.
Om het plezant te maken, lagen enkele 'luchtkussens' in het water.
Leuke afsluiter.
Via de app Imotion leerden de leerlingen een stop motion film maken.
Sommige groepen gingen zéér grondig te werk, verzamelden veel materiaal, bedachten een leuke scene en maakten veel foto's.
Met een prachtig eindresultaat tot gevolg.
Een leuke manier om de zware toetsenweek af te sluiten.
Zoals beloofd aan de meisjes, stond onze laatste turnles (op school) in het teken van werken met een springtouw.
Zeer leuk voor de meeste meisjes, een hel voor de meeste jongens :-)
Maar het hoeft niet altijd een balsport te zijn hé.
Ons thema over de moestuin zit er op.
Leerlingen moesten nu in onze eigen moestuin op zoek naar kleine diertjes.
Ze moesten de diertjes vangen, tekenen en noteren tot welke familie ze behoren.
Het was weer zover : onze schoolreis naar Bellewaerde.
Het weer zat alvast mee : zalig warm weer, zonnecrème was zelfs hard nodig.
De bezoekers vielen minder mee : overal lange(re) wachtrijen (vooral in Mexico).
Maar de kinderen lieten het niet aan hun hart komen en genoten met volle teugen van (eindelijk nog eens) een SUPERLEUKE schoolreis.
We naderen het einde van het schooljaar.
Een van de laatste zwemlessen stond op het programma.
De betere zwemmers moesten een uithoudingsproef doen (brevet) : 15/20 minuten ononderbroken zwemmen.
Het record was 600m!
Volgende opdracht techniek:
Maak een toren uit rietjes die voldoet aan volgende criteria:
- de toren moet stabiel zijn
- de toren moet zo hoog mogelijk zijn
Uit bekende torens (hoge bouwwerken) werd de vorm van driehoeken herkend.
Volgende op onze "to do" - lijst : paasmandje maken.
Dit doen de leerlingen volledig zelfstandig en volgens de weeftechniek.
Bij de ene gaat het al wat vlotter dan bij de andere.